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<p class="resume" dir="ltr">La présente recherche, réalisée auprès d’enfants âgés de 5 à 10 ans et d’étudiants, examine les représentations de la délinquance en fonction de l’âge et de l’internalité. Les sujets devaient évaluer différents actes délinquants et déterminer les causes de ces actes, ainsi que les types et les raisons des sanctions qui, d’après eux, étaient les plus pertinentes. On note que : 1) très jeunes, les enfants sont capables de faire la distinction entre transgressions de conventions sociales, incivilités, délits et crimes. 2) que l’on distingue trois groupes de sujets (punitif, social et compréhensif). Les résultats sont ensuite discutés dans le cadre des travaux de psychologie morale sur la transgression et ceux, psychosociaux, à propos de la délinquance</p>
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<p class="abstract" dir="ltr"><strong>The Evolution of Children’s Representations of Delinquency</strong><br />
This study has been carried among 5-to-10-year-old children and students to determine how representations of delinquency change according to age and internality. The subjects were asked to assess different acts of delinquency and establish the causes, types and reasons of punishments which are the more relevant according to them. It can be noted that (1) children can very soon make a distinction between transgressions of social conventions, incivilities, crimes and offences and (2) three groups of subjects stand out (punishing, social and comprehensive). Then, the results are discussed in relation to the works by moral psychology on transgression and by social psychology on delinquency</p>
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