<p style="text-align:justify"><strong>Résumé : </strong></p>
<p style="text-align:justify">Cet article consacré à l’analyse de prescripteurs officiels pour l’enseignement-apprentissage de l’oral en français permet de rendre compte des pratiques édictées selon l’Approche Par Compétences (APC) en contexte ivoirien. Dans le cadre de cette étude, nous nous limitons à examiner et appréhender l’action d’enseignement-apprentissage telle qu’elle est préconisée, structurée et planifiée dans des documents prescripteurs officiels de l’institution scolaire.</p>
<p style="text-align:justify"><strong>Mots clés</strong> : Approches Par Compétences ; documents prescripteurs ; l’expression orale ; cycle primaire ivoirien</p>
<p style="text-align:justify"> </p>
<p><strong>Abstract </strong>:</p>
<p>This article devoted to the analysis of official prescribers for the teaching-learning of the oral language in French makes it possible to give an account of the practices enacted according to the Competency-Based Approach (CBA) in the Ivorian context. In the framework of this study, we limit ourselves to examining and understanding the teaching-learning action as it is recommended, structured and planned in the official prescribing documents of the school institution.</p>
<p><strong>Key words</strong> : Competency-based approaches; prescriptive documents; oral expression; Ivorian primary cycle.</p>
<p>Bénédicte Larissa Hervée Techti - Université Félix Houphouët Boigny (Côte d’Ivoire)</p>
<p><a href="mailto:blessingtechti@yahoo.fr">blessingtechti@yahoo.fr</a></p>
<p> </p>